Privatlivspolitik
Hvem er vi
Vores webstedsadresse er: http://www.supporten.dk
Betingelser og Privatpolitik
Leveringsbetingelser og vilkår for supporten.dk
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
FM Sikring og Smarthousedanmark.com
Glatvedvej 22
8444 Balle
CVR.: DK26813921
Telefon: 31597010
Email: info@smarthousedanmark.com
1. Betaling
På Supporten.dk kan du betale med alle Dankort, VISA, Mastercard og Mobilpay,
Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes.
Hvis du overfører pengene direkte til vores konto i Nordea, 2690 – 5495749098, (med bankoverførelse) bliver varerne bestilt, når pengene er gået ind på vores konto.
Ved betaling med check, bestiller vi varen når vi har modtaget checken.
Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse m.v., eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive indsat på din konto, når ajax-alarm har modtaget dine returvarer.
2. Priser
Alle priser er incl. 25% moms og i Danske Kr. (Dkk.)
Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
3. Fragt / Fremsendelse
Fragtprisen bliver oplys inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af hvilke varer du bestiller, da fragtprisen afhænger af varens vægt. Dog vil øer uden brofaste forbindelse blive pålagt et extra gebyr. Alle varer sendes med fragtmand eller Post Danmark. Med Post Danmark leveres varen dagen efter afsendelse. Varer, der leveres med fragtbil, leveres til første dør i stueetagen.
Du har også mulighed for at afhente varen på vores adresse, som er Glatvedvej 22 – 8444 Balle. Varen skal dog bestilles og betales på forhånd. Du vil så modtage en e-mail når varen er klar til afhentning.
4. Levering
Leveringstiden er i øjeblikket 1 – 5 arbejdsdage (excl. lørd./sønd. og helligdage)
Forsendelse med vognmand og fragtmand er til gadedør i gadeplan. Vi har desværre ingen
indflydelse på fragtmandens rute. Leveringstidspunkt kan derfor ikke præciseres nærmere
end mellem kl. 0900 – 1600 på en given dato.
Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen. Såfremt
der ikke træffes nogen hjemme lægger fragtmanden en besked. Kontakt fragtmanden
og aftal ny udkørsel.
Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen og kunden har modtaget varen. Vælges det at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen så snart fragtmanden har stillet varen på modtager adressen
5. Modtagelse
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med ordrebekræftelsen. Kontroller altid varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen. Såfremt der er skade på en vare gøres indsigelse overfor transportfirmaet på stedet. Der må aldrig kvitteres på et fragtbrev uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, hvis der er skader på nogen af varerne. (Det er ikke nok kun at tjekke kassen udvendig)
Kvittering for modtagelsen, er det samme som at sige, at varen er i orden!
Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvitterer på fragtbrevet “Modtaget med forbehold” og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig på det lokale postkontor, transportøren eller hos os.
Er pakken sendt med Post Danmark skal du henvende dig på det lokale postkontor, hvis (1) der er mangler i pakken (2) indholdet er beskadiget.
Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør.
Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til Smarthousedanmark.com på leverings-dagen eller senest dagen efter! Henvendelser på mere end 2 dage efter modtagelse kan ikke behandles!
Håndterbare leveringer under 20 kg sker til den anviste adresse, dog max. 1. sal eller kælder. Leveringer over 20 kg eller uhåndterbare leverancer leveres nærmest muligt leveringsadressen, i rampe- eller gadeplan.
6. Defekte varer
Har du mod forventning fået defekte eller fejlleverede varer i leveringsøjeblikket, skal FM Sikring kontaktes. FM Sikring dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via Postdanmark eller Fragtmand, med betingelse af at det er os der står for rekvirering af fragtmand eller sender betalt postkvittering. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme vi har modtaget den fejl leveredevare, med mindre andet er aftalt!
Som hjælp til vores returafdeling, læg venligst en kopi af ordrebekræftelsen i kassen sammen med varen og en returformular
7. Retur / Fortrydelse
Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer, returneres inden 14 dage efter modtagelse. Vi tilbagebetaler varens pris eller bytter til en anden vare, hvis varen er tilbageleveret i væsentlig samme stand og mængde. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier som er nødvendig info for vore andre kunder.
Specialfremstillede (varer som er fremstillet specielt til dig) tages ikke retur. Vi fremsender speciel ordrebekræftelse på disse varer hvor vi informere om at der ikke er returret på varen. Denne skal sendes underskrevet retur inden ordren sættes i gang. Har du ikke modtaget en speciel ordrebekræftelse gælder de normale 14 dages returret.
Varer, der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse uden forudgående aftale. Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.
Der kan gå op til 10 arbejdsdage fra vi modtager varen retur til vi tilbagefører pengene.
Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt varen.
Sendes en vare retur efter de 14 dage, uden forudgående aftale, skal kunden selv betale for at pakken retur igen. Smarthousedanmark.com er ikke forpligtet til at tagen pakke retur selv om vi har modtaget pakken.
8. Garanti / Reklamationsret
På alle produkter ydes der 24 mdr. reklamationsret ifølge købeloven, med mindre producenten selv giver yderligere garanti på produktet. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, skal varen sendes til os og vi reparere varen. Skyldes fejlen betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, vil reparationen blive faktureret kunden. 24 mdr. reklamationsret
9. Ejendomsforhold
FM Sikring forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud.
10. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
FM Sikring tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
11. Afgivelse af ordre
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.
Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Smarthousedanmark.com har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
PrivatPolitik
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: kontakt@fmsikring.dk . Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
FM Sikring og Smarthousedanmark.com
Glatvedvej 22
8444 Balle
CVR.: DK26813921
Telefon: 31597010
Email: info@smarthousedanmark.com
Hvilke personlige data vi indsamler og hvorfor vi indsamler det
Kommentarer
Når besøgende skriver kommentarer på webstedet, indsamler vi de data, som vises i kommentarformularen, og også den besøgendes IP-adresse og browserens user agent string for at hjælpe med at opdage spam.
En anonymiseret streng som er oprettet ud fra din e-mailadresse (også kaldet et hash), kan leveres til Gravatar tjenesten for at se om du bruger denne. Gravatar tjenestens privatlivspolitik er tilgængelig her: https://automattic.com/privacy/. Efter godkendelse af din kommentar, vil dit profilbillede være synligt for offentligheden sammen med din kommentar.
Medier
Hvis du uploader billeder til webstedet, så bør du undlade at uploade billeder med indlejrede lokalitetsdata (EXIF GPS) inkluderet. Besøgende på webstedet kan downloade og udtrække alle lokalitetsdata fra billeder på webstedet.
Kontaktformularer
Cookies
Hvis du skriver en kommentar på vores websted, kan du vælge at gemme dit navn, e-mailadresse og websted i cookies. Disse er til din bekvemmeligehed, så du ikke skal udfylde dine oplysninger igen, når du skriver endnu en kommentar. Disse cookies vil holde i et år.
Hvis du besøger vores loginside, opretter vi en midlertidig cookie for at afgøre om din browser accepterer cookies. Denne cookie indeholder ingen personlige data og slettes, når du lukker din browser.
Når du logger ind, vil vi opsætte en række cookies og gemme din logininformation og dine valg af skærmvisning. Login cookies holder i to dage, og skærmvalg cookies holder i et år. Hvis du vælger “Husk mig”, vil dit login holde i to uger. Hvis du logger ud af din konto, vil login cookierne forsvinde.
Hvis du redigerer eller udgiver en artikel, vil en yderligere cookie blive gemt i din browser. Denne cookie indeholder ikke nogle personlige data og opgiver simpelthen indlægsID på den artikel, du lige har redigeret. Den udløber efter 1 dag.
Indlejret indhold fra andre websteder
Artikler på dette websted kan indeholde indlejret indhold (f.eks. videoer, billeder, artikler osv.). Indlejret indhold fra andre websteder opfører sig på nøjagtig samme måde, som hvis den besøgende har besøgt det andet websted.
Disse websteder indsamler måske data om dig, bruger cookies, indlejrer ekstra tredjeparts sporing, og overvåger din interaktion med dette indlejrede indhold, heriblandt at spore din interaktion med indlejret indhold, hvis du har en konto og en logget ind på det websted.
Hvor længe vi gemmer dine data
Hvis du skriver en kommentar, så bliver kommentarer og dens metadata bevaret på ubestemt tid. Dette er så vi kan genkende og godkende enhver opfølgende kommentar automatisk i stedet for at have dem i en moderationskø.
For brugere som opretter sig på vores websted (om nogen), gemmer vi også den personlige information de giver til deres brugerprofil. Alle brugere kan se, redigere, eller slette deres personlige information til enhver tid (med den undtagelse at de ikke kan ændre deres brugernavn). Webstedets administratorer kan også se og redigere den information.
Hvilke rettigheder har du over dine data
Hvis du har en konto på dette websted, eller har skrevet kommentarer, kan du bede om en eksporteret fil med de personlige data vi har liggende om dig, heriblandt alt data, du har givet os. Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data, vi har om dig. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.
Hvor vi sender dine data
Besøgendes kommentarer kan muligvis blive kontrolleret af en automatisk spam-genkendelse tjeneste.
PiceRunner Købsgaranti
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Besøg PriceRunner for din køberbeskyttelse
Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige regler og vilkår for Købsgarantien.